søndag den 25. november 2012

Disse Nisser så jeg et eller andet sted (kan ikke huske hvor) men jeg så dem her på nettet...
prise var rimelig !!!!!!meget DYRT syntes jeg,dem måtte jeg selv kunne lave...
 det her så resultatet..
Jeg har brugt ESKIMO farve grå ..pinde 10...og så er det ellers lidt på "slum"
men ihvertilfald ...slog jeg 24 masker op..starter med at strikke 4 pinde ret på begge pinde
derefter glatstrik.....strik derefter 2 masker sammen i begge sider på hver 8 pind ..eller nogle gange på hver 6 pind...
bliv ved at strikke til der er 4 masker tilbage..strik derefter 2 og 2 sammen og luk af.
Alt efter hvor lang du vil have "HUEN" bliver du bare ved at strikke med 4-6 masker til du har den ønskede længde.
Jeg har brugt ca 1½ ngl til hver nisse..den mindste er det måske 1 nøgle jeg har brugt..men prøv dig frem..
hahaha det tog mig 1 time at strikke begge 2 .
Jeg vaskede dem i vaskemaskinen sammen med andet der skulle vaskes på 40gr. og centrifugerede på højeste
hastighed....når de våde og færdige form dem lidt og hiv i huen ..lad dem tørre med lidt aviser
i bunden så de står bedre.
Her har jeg brugt Fåreuld som jeg har haft med hjem fra Sverige..mon ik man også kan købe noget i Hobby forretninger !
2 træ-perler har jeg brugt som Snude :):):) ..jeg skal helt sikkert lave nogle fleren næste gang vil jeg lave dem i beige
.Hvis du har lyst til at lave dem håber jeg du kan finde ud af min forklaring .:):)
ELLERS MÅ DU MEGET GERNE SKRIVE TIL MIG

2 kommentarer:


Strikket "Skuldervarmer" den er strikket i Drops i Viennea -Himalaya Silk -Jarbo Garn




ONLINE



Runde "blomster" hæklet i 2 farver bliver sat på hæklet bånd bag efter

Skuldervarmer i Himalaya Silk + Jarbo garn