søndag den 17. september 2017

En lidt anderledes model med lidt flæser , strikket på rundpind , jeg bhar efterhånden vænnet mig til at strikke på rundpind:) det går noget mere hurtigt, og så bliver man også fri for sammensyningerne
Jeg har strikket en gang omvendt ret hvor flæserne sidder, for derefter at samle masker op

Jeg syntes altså det er mærkeligt den er strikket i S , jeg har vasket den på uld program med flydende uld sæbe, slynget på 400 omdrejninger , og den har ligget på et håndklæde på et bord til tørring ...
Mønster er fra DROPS nr 83-4
Blusen er strikket i Karisma og Kid-Silk
hals og manchet i Kid- Silk og Eskimo
Ærmerne ser jo mega lange ud !!!!
 
Jakken her er jeg vild med, den er hyggelig at strikke samt dejligt garn. I opskriften er brugt Helårsgarn jeg har brugt Ficolana Gotlandsk Pelsuld , og brugt pinde 6-6½
Træknapperne vil jeg bytte om til nogle der er lidt større, de er lidt for små  
Jeg har selvfølgelig !!!!! købt mere af garnet, så jeg vil strikke den i S og på mindre pinde denne her er str M
Et meget gammelt mønster fra et Femina som jeg har gemt



Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Strikket "Skuldervarmer" den er strikket i Drops i Viennea -Himalaya Silk -Jarbo Garn




ONLINE



Runde "blomster" hæklet i 2 farver bliver sat på hæklet bånd bag efter

Skuldervarmer i Himalaya Silk + Jarbo garn