fredag den 24. juni 2011


Jeg  har lige været  på besøg hos min svigermor,jeg spurgte
hende om hun ikke havde nogle rigtig gamle strikkepinde.
Det havede hun sørme ,det er dem jeg har taget billede af her.
De har tilhørt min svigermors Bedstemor som hed An-marie,
 vi regnede lidt  på det og fandt ud  af , at  da min svigermor  var 10 år (hun er 85 idag)
var hende Bedstemor en gammel dame på 80 år , så  ja gamle An-marie
har "gået "og strikket i omkring 1850-1875 og så mange år
efter , det er jo lidt sjovt
An-Marie var rundt på  forskellige gårde, hvor
hun lavede mad når der skulle være fest , hun så
  også altid et forklæde på  med en lille lomme i,
og der kunne være et par strikkepinde og et nøgle garn
så når der lige var lidt tid til det stod eller sad hun og strikkede.
Hun strikkede altid strømper både til hende selv og til Bedstefar.
En god historie er altid sjov at fortælle. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Strikket "Skuldervarmer" den er strikket i Drops i Viennea -Himalaya Silk -Jarbo Garn




ONLINE



Runde "blomster" hæklet i 2 farver bliver sat på hæklet bånd bag efter

Skuldervarmer i Himalaya Silk + Jarbo garn