tirsdag den 21. august 2012

Jeg tror jeg efterhånden har lavet 8 trøjer  som denne  her :)
men jeg nyder at lave den, det går bare derudaf.
Denne her har jeg lavet til Renate i Norge ...
her har jeg brugt garnet som står i opskriften
DROPS ALPACA...
jeg kan eller godt li`at ekpermenterer
med garn, jeg har lavet
2 i DROPS LIMA
og ellers KARISMA som jeg helst foretrækker
Renate ville gerne have den høstfarver, så jeg
prøver disse farver her..jeg havde ellers taget en mint farve istedet for den mørke lyng farve
som er i trøjen.......men hver gang jeg fik
 fat i det syntes jeg bare at
det var helr forkert med denne farve....inden jeg gik igang med at hækle trøjen,
 farver garn lå ved siden
 af hinanden, så det egentlig  meget godt ud,
men da jeg så først var gået iggng med at hækle trøjen
så det helt forkert ud..
så derfor skiftede jeg den mint grønne ud med den lyngfarvet garn
jeg har brugt farverne:
ALPACA MIX
orange mel nr 2925
oliven nr 7238
rød/lilla 3969
+ kant ALPACA UNI COLOUR
sennepsgul nr 2923


Haren som står i kurven har jeg lavet sådan:
Formet en stor kurv i hønsenet, derefter
bundet halm omkring.
Jeg har lavet et hovedet formet som en hare
 først en kugle derefter taget
noget elegantråd som jeg har bundet halm omkring, derefter stukket tråden ned i hovedet (så det sidder fast)
bundet hovedet fast på kanten af kurven med vindseltråd.
Armene har jeg lavet på samme måde som øerne, og stukket fast ved siden af hovedet
givet ham en lille sløjfe på..øjne er 2 små kogler
benene er også lavet på elefantråd, og så ellers formet dem som jeg nu syntes
de skal se ud bundet lidt bånd omkring benene.
Dem har jeg bare lagt løst i kurven.
Det er flere år siden jeg lavede den...
jeg passer godt på den fordi den
er meget sjov at bruge specielt her ved høstid  med lidt solsikker og  andet  godt i.

1 kommentar:

  1. Hold da op du er kreativ. Jeg bliver da osse nødt til at følge dig og så har du osse "noget" med Sverige kan jeg læse :o)

    SvarSlet


Strikket "Skuldervarmer" den er strikket i Drops i Viennea -Himalaya Silk -Jarbo Garn




ONLINE



Runde "blomster" hæklet i 2 farver bliver sat på hæklet bånd bag efter

Skuldervarmer i Himalaya Silk + Jarbo garn